Za projekt jsme také obdrželi certifikát kvality
Projekt získal v Polsku a Turecku certifikát kvality
Rozloučili jsme se s projektem
Děti se rozloučily s eTwinningovými kamarády a zopakovaly si, co si z projektu pamatují. Projekt ohodnotily jako velmi úspěšný.
Co si děti nejvíce zapamatovaly a co se jim nejvíce líbilo, vidíte na tomto slovním mraku.
Výsledky hodnocení všech zúčastněných dětí.
Květinové obrázky
Názvy jarních květin si děti procvičily při tvoření květinových obrázků. Navzájem se inspirovaly od svých kamarádů z partnerských zemích.
Námořní dobrodružství
Děti z Turecka začaly vymýšlet příběh o moři, naše děti v příběhu pokračovaly a závěr vymyslely děti z Polska. Své části příběhu děti doplnily ilustracemi.
Knihu v češtině si můžete prohlédnout v prostorách MŠ.
Kniha podle písmenka
Děti měly za úkol seznámit eTwinningové kamarády s pohádkovou knihou své země, jejíž název začíná na písmenko, které si vylosovaly na kole štěstí. Naše školka si vylosovala písmeno K a děti vybraly knihu Krtek a jaro. Tuto knihu jsme si společně přečetli a děti k pohádce namalovaly ilustrace.
Vítězná vlajka
Děti si zvolily vítěznou vlajku pro náš společný příběh o moři s názvem: Námořní dobrodružství.
Kresba vlajky pro naši loď
Turečtí kamarádi nás chtěli seznámit s mořem. Abychommohli po moři vyplout potřebujeme loď, pro kterou děti měly za úkol namalovat vlajku. Ze všech maleb si pak děti odhlasovaly jednu vítěznou.
Pomůžete nám vybrat vítěznou vlajku?
Fotíme jarní krajinu
Děti fotografovaly jaro.
Turecko
Polsko
Naše školka
Barvy jara
Děti malovaly a objevovaly jaro.
Prohlédněte si jejich práce – Galerie
Jarní kvízy
Navzájem, za pomocí dětí, jsme vytvořily jarní kvízy pro naše eTwinningové kamarády.
Jarní kvíz – naše školka /co patří do jara?/
JARNÍ KVÍZ – Polsko /najdi dvojici obrázků/
Děti úkoly z kvízů poctivě plnily.
Bezpečný internet
S dětmi jsme mluvily o IT Technologiích, o jejich užitku, ale především o nebezpečí internetu.
Turecko
Polsko
Naše školka
Děti jsme seznámily s pohádkou E. Famfulové: Kuřátko Čiky a jeho přátelé, děti odhadovaly konec pohádky, hledaly příčiny, proč se kuřátko ocitlo v nebezpečí. Z pohádky vyplynulo ponaučení nikdy nikam na internet /do telefonu, tabletu, počítače/ nepsat, jak se jmenujeme, kde bydlíme atd. Nakonec nebezpečné situace nakreslily.
Přírodní zdroje našeho regionu
Děti představily přírodní zdroje regionu, ve kterém žijí.
Pohled z okna
Děti se pokusily namalovat, co vidí z okna.
Fotíme zimní krajinu
Děti fotografovali zimu.
Od přírody k umění
Děti vytvářely nejrůznější výtvarná díla za pomocí přírodních materiálů.
POLSKO
TURECKO
NAŠE ŠKOLKA
LITVA
Hvězdná noc
Děti se seznámily s hvězdami na nebi, naučily se je nakreslit, pozorovaly noční oblohu, hvězdy počítaly, spojovaly v souhvězdí podle předlohy a tvořily asociace těchto spojení. Dozvěděly se názvy některých souhvězdích a prohlédly si encyklopedie o vesmíru.
Gaudeiho kočky
Děti si povídaly jaká mají domácí zvířátka, o které se starají. Pak se seznámily s barevnými Gaudeiho kočkami a jeho dílem. Vyzkoušely si kočky vybarvit a procvičily si názvy jednotlivých barev.
Bouře ve sklenici vody
Když jsou mraky plné sněhových vloček nebo dešťových kapek začne bouře.
Děti spozorovaly mračna, všímaly si rozličných tvarů a vyzkoušely si jednoduchý pokus.
Zimní spánek
Děti malovaly zvířata v zimě.
Polsko
Turecko
Litva
Naše školka
Zimní kvíz
Děti zodpovídaly otázky zimního kvízu vytvořeného projektovými školami.
Nature quiz: kvíz č.1, kvíz č. 2, kvíz č. 3
Zimní programování
Seznamovali jsme děti s programováním v aplikaci Music lab.
Naše děti se skvěle pobavily při kreslení zpívajících obrázků přírody.
Práce dětí z Turecka
Práce našich dětí
Naše země
Všechny děti v projektu vytvářely plakát o naší zemi.
Děti z naší školky vytvořily zeměkouli, seznámily se všemi kontinenty, s barvami na mapě a se zvířaty jednotlivých kontinetů. Prohlédly si několik atlasů a map.
Ve stejný den a čas pozorujeme počasí
Ve čtvrtek 9. 12. 2021 v 10,30 hodin jsme s polskými kamarády vyrazily ven pozorovat počasí. Měřili jsme venkovní teplotu a pozorovaly oblohu. V polsku, litvě i v česku sněžilo a bylo zamračeno 🙂 V turecku naměřily děti 10 C.
Naše děti s kamarády z Turecka rozmluvily papírové draky
TURECKÁ ŠKOLA
NAŠE ŠKOLA
Proč mají rádi děti podzim?
Děti se pokusily najít hlavní znaky podzimu.
Kniha zvířat
Vytvořili jsme společně Knihu zvířat doplněnou zvuky, které vydávají.
Hudební a pohybové ztvárnění deště a větru
S partnerskými školami jsme se pokusili hudebně či pohybově ztvárnit podzimní vítr a déšť.
Děti hudební a pohybové aktivity velmi nadchly.
POLSKO
LITVA
NAŠE ŠKOLKA
Fotíme podzimní krajinu
Děti všech zúčastněných škol měly za úkol fotografovat podzimní přírodu a všímat si změn, které na podzim nastávají.
Naše děti se úkolu zhostily s velkým nadšením. Do úkolu se zapojili i rodiče, kteří fotili znaky podzimu doma s dětmi.
Změny přírody zachycené našimi partnerskými školami.
Děti tvoří z podzimního listí
Volíme logo projektu
Děti vytvořily několik návrhů.
https://www.goconqr.com/en-US/slide/34227723/our-logos
Pomocí tohoto formuláře si logo vybraly https://forms.gle/9WnBLwZSjAvS94P99
Vítězné logo. Jak se vám líbí?
Naše portréty
Saliha HAMZAOĞLU / Mustafa Pars İlkokulu /İstanbul / TÜRKİYE
Portraits drawn by preschoolers from the Słoneczka group from Publiczne Przedszkole nr 2 (Poland)
Kırklareli İstiklal Secondary School kindergarten students‘ portraits of
„WHO AM I“/Turkey
Children from Kindergarten Koloveč-Těšovice paited their portraits /Czech Republic/
Lopšelis- darželis „Nykštukas“ LITHUANIA . Children 3 years older
Motylki, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Gorzyczkach
Michalina Kiełkowska
Tvoříme slovní mrak z našich jmen
Saliha HAMZAOĞLU
Mustafa Pars İlkokulu / İstanbul / TÜRKİYE
We love music a lot
Anna Trybuchowska Publiczne Przedszkole nr 2 (Poland)
Birsen Konat İstiklal ortaokulu anasınıfı/Turkey
Our class name is „Daisy“
Lucie Khasová, Kindergarten Koloveč-Těšovice, Czech Republic
There are many trees around our kindergarten – linden and apple trees.
Michalina Kiełkowska
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Gorzyczkach
„We love the nature“
Monika Domarkienė
We love rainny days, we can explore the nature. Our names.
Představujeme se
Všechny zapojené školy představily svůj stát a školu, seznámily se s novými kamarády.
Naši noví kamarádi
POLSKO
Anna Trybuchowska Przedszkole nr 2 w Jastrzębiu-Zdroju
TURECKO
Birsen konat İstiklal ortaokulu anasınıfı/Turkey
ČESKÁ REPUBLIKA
Lucie Khasová, Kindergarten Koloveč-Těšovice, Czech Republic
ESTONSKO
Laura Rebane-Schultsi, Taaramäe Kindergarten, Estonia/Eesti.
POLSKO
Group: „Stars“ from Poland. Greetings from Żory
TURECKO
Kübra Şahin Uludağ Primary School/Bursa
LITVA
Saying hello from Lithuania lopšelis- darželis „Nykštukas“. My children 3 years old.
TURECKO
Saliha Hamzaoğlu Küçükçekmece
POLSKO
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Gorzyczkach
Objevujeme svět přírody
O projektu:
Tento projekt bude probíhat od října do května. Je určen pro předškoláky od 3 do 7 let. Během projektu budou děti pozorovat různé aspekty přírody: podzimní jevy a v zimních měsících se budou věnovat neživé přírodě: předškoláci se naučí, co je planeta, kdo potřebuje kyslík, slunce, měsíc, mraky, co je duha a jak funguje mozek, jaké je počasí. Na jaře se podíváme na včely, ptáky vracejících se z teplých krajin a všechny kvetoucí rostliny.
Cíle projektu:
-probouzení a aktivace dětské zvědavosti a kognitivních aktivit.
-rozvoj technických a přírodních zájmů.
-přijímání a řešení problémů, všímání si vztahu příčiny a následku.
-poznání jednoduchých přírodních a fyzikálních jevů prováděním jednoduchých experimentů.
-objevování krásy a složitosti přírodního prostředí.
-iniciování samostatných aktivit dětí v přirozeném prostředí.
-obohacení dětského slovníku o nové termíny.
-budování sociálních vazeb na úrovni skupiny, školky, školky a rodiny.
-dodržování pravidel spolupráce při práci.
-utváření proekologických postojů v různých situacích.
Postup práce:
Při zahájení projektu určíme, za co je daný partner zodpovědný. Budou to jak chatová setkání, skupinová setkání, tak pracovní semináře. Na začátku se seznámíme s podzimními jevy a v zimních měsících se zaměříme na neživou přírodu: předškoláci se naučí, co je to planeta, kdo potřebuje kyslík, slunce, měsíc, mraky, co je duha a jak funguje mozek, jaké je počasí. Na jaře se podíváme na včely, ptáky vracejících se z teplých krajin a všechny kvetoucí rostliny. Budeme pracovat se svými partnery tak často, jak to jen bude možné, a to jak prostřednictvím Twinspace, Etwinning Live, tak e-mailem a telefonicky.
Zapojím své studenty účastí na brainstormingu, diskusích, zprávách o pozorování přírody, společné umělecké práci, fotografování a neustálém zobrazování zpráv z partnerských škol.
Očekávané výsledky:
Po skončení programu studenti:
-dokážou charakterizovat nejbližší přírodní prostředí.
-budou umět nezávisle rozvíjet své přirozené zájmy pomocí různých zdrojů.
-spojí si získané znalosti o přírodních jevech se systematickým pozorováním.
-budou schopni mluvit o tématech souvisejících s přímou zkušeností, zkušenostmi, objevy a výzkumem.
-porozumí základním pojmům a přírodním jevům.
-budou schopni pracovat samostatně a ve skupině.
-v přírodě budou zodpovědní za své chování a jednání.
-budou vidět krásu přírody.
-vědomí si a aktivně se účastní přírodních a ekologických projektů.
-budou chránit bohatství a krásu místního prostředí prostřednictvím jejich znalostí a přístupu.
-budou znát formy ochrany přírody v nejbližším okolí.