1) Hra Co dělám?
Jedná se o hru, která nejen zbystřuje sluch, ale napomáhá i orientaci v prostoru.
Zavažte dětem oči (šátkem, šálou) a v tiché místnosti provádějte drobné ruchy.
Zašustěte sáčkem, poklepte tužkou na stůl, zacinkejte lžičkou o hrníček, zacinkejte klíči, otevřte okno, zavřete dveře apod.
Děti musí říci, co slyšely. Když neuhodnou, udělejte zvuk znovu, pokud ani podruhé neuhodnou – sundejte jim šátek z očí a zvuk jim předveďte ještě jednou.
2) Manipulace s hračkami
Položte před děti 5 hraček. (Například: auto, medvídka, kostku, míček a panenku)
Vše položte vedle sebe a pak dáváte otázky typu:
“Jaká hračka leží mezi autem a kostkou?”
“Vezmi panenku a dej ji vedle auta.”
“Polož auto doprostřed mezi hračky.”
“Vezmi medvídka a polož ho před sebe. Za medvídka polož auto, před medvídka polož kostku, hned za medvídka polož panenku…” (panenka tedy leží nyní mezi medvídkem a autem)… atd.
3) Pracovní listy
4) Zajíc na bruslích – říkanka
Po zamrzlém rybníčku
bruslil zajíc chviličku,
neměl si s kým hrát,
tak šel domů spát.
Pod teplounkou peřinkou
bruslil s celou rodinkou.