Hodnotíme projekt
Děti ze všech škol zhodnotily projekt.
Toto je výsledek 🙂
Příběh O toulavém králíčkovi
Společná práce dětí – seznámení se s pohádkou a programování BeeBot podle děje.
Společná encyklopedie jarních květin
Oslavili jsme den eTwinningu
Děti se dohodly na třech slovech, které pro ně znamenají eTwinning. Je to : spolupráce, sranda a noví kamarádi. Z těchto slov jsme vytvořili slovní mrak.
Stavíme zahradu z lega
Den země – online aktivity
Jarní obrázek pomocí QR kódů
Každá škola vytvořila hádanku zašifrovanou do QR kódu. Děti měly za úkol hádanku rozluštit a na její místo umístit výsledný obrázek. Vznikla tak koláž jarního obrázku. Naše děti tento úkol plnily v rámci IT dílny. Pracovaly ve dvojicích.
Vyrábíme z odpadového materiálu
Všechny školy posílaly své výrobky. Také naše děti recyklovaly a toto je výsledek
Den Země
V projektu jsme oslavili Den Země. Školy se vzájemně inspirovaly nejrůznějšími aktivitami.
Děti se dozvěděly, jak vypadá naše planeta a co vše na ní můžeme vidět. Naučily se také, jak se o naši planetu starat. Co do přírody nepatří, a jak přírodu chránit. Seznámily se s pojmem recyklace a naučily se třídit odpad.
Společná koláž všech škol – Plakát ke Dni Země
Příběh o hrášku
Děti shlédly krátkou pohádku. Pohádka posloužila, jako inspirace k hráškovému stavitelství. Děti si rozvíjely jemnou motoriku, trpělivost a fantazii.
Děti se seznámily s růstem hrachu a fazole
Na toto téma prováděly mnoho aktivit.
https://digipad.app/p/352804/88a85a0d268ae
Jarní tvoření všech zúčastněných škol
https://padlet.com/nantialyr/spring-creation-ei1uwpydxa7dtkwn
Dekorování velikonočních vajíček v zahraničních týmech
Každá školka dostala za úkol vyzdobit dvě vajíčka, která dostala zaslaná od zahraniční školy. Naše školka byla v týmu se slovenskou školkou v Prešově. My jsme slovenské školce zaslali dva návrhy vajíček k vyzdobení a oni zase nám.
Vydekorované vajíčko Slováky.
Vydekorované vajíčko Slováky.
Spolupracovaly i ostatní týmy a tohle je společná velikonoční výzdoba.
Společně slavíme Velikonoce
Slavíme i s rodiči.
Seznamujeme zahraniční kamarády s českými velikonočními lidovými zvyky a tradicemi.
Bavíme se s interaktivními velikonočními hrami.
Světový den vody
Děkujeme za spolupráci všem rodičům, kteří zaslali fotografii, kde všude doma používají vodu.
Můžete se podívat, jak vodu využívají kamarádi z ostatních škol.
https://fliphtml5.com/yngse/ksza/
Přání vodě – společná práce všech škol
Naše aktivity ke Světovému dni vody
Děti poslouchaly zvuky vody v nejrůznějším skupenství, hledaly zdroje vody na mapě, seznámily se s pojmy – pramínek, potok, řeka, moře, oceán, jezero a koloběhem vody v přírodě. Zahrály si na déšť a sluníčko, které vodu vypařuje. Nechyběho pokusohraní s vodou – simulovaly déšť z mraků, vytvářely duhu a zjistily, že voda teče z hor do údolí.
Celý týden pozorovaly, kde lidé vodu potřebují. K mytí rukou, praní prádla, vaření, pití, zalévání, čištění zubů, při koupání atd. Zjistily, že bez vody by nebyl život.
Sely semínka a pozorovaly klíčení hrachu a fazolí.
Vyzkoušely si mnoho jiných dalších aktivit – zpívaly, tančily, kreslily, počítaly, experimentovaly, porovnávaly a kombinovaly.
Společný plakát ke Světovému dni vody
Všechny školy projektu Spring gate vybarvily kousek plakátu.
Toto je výsledek.
Hymna projektu
Všechny školky vybraly 2 slova charakterizující jarní období. Slova jsme zadali umělé inteligenci a poprosili jsme ji o vytvoření krátké projektové hymny. Děti si pak na tuto hymnu s radostí zatancovaly.
Malujeme a vybíráme logo projektu
,Naše logo
Vybíráme nejhezčí logo projektu.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd8WF5KqPNELyfnk-6KkavhhveLMo9P7JGLDPmuU6pyis4vaw/viewform
Vyhrálo logo starších dětí ze slovenské školky z Prešova. Gratulujeme 🙂
Jaro očima dětí
Dětské poznatky o jaru
Co víme o jaru?
Děti prozkoumávaly hlavní znaky jara. Na vycházkách pozorovaly změny v přírodě, malovaly čápy, vyráběly jarní bránu, hledaly klíče od jarní brány, tancovaly a vítaly jaro pohybovými hrami.
Vše co se dozvěděly o jaru, si děti zopakovaly v komunitním kruhu pomocí klubíčka. Pak jen prolézaly jarní travičkou s květinami a přivítaly jaro.
Seznamujeme se s projektovými kamarády
MŠ Kytička, Pardubice, Česká republika
MŠ Prešov, Slovensko – 1.skupina
MŠ Prešov, Slovensko – 2. skupina
MŠ Kirklareli, Turecko
MŠ Athény, Řecko
Mapa partnerů
https://www.pictramap.com/app/view?p=84d1a6
Představujeme se
Děti vytvořily jarní květiny. Starší děti stříhaly, mladší muchlaly hedvábný papír a lepily ho na vystřižené květiny.
O projektu
Projekt Jarní brána je určen pro děti od 3 do 6 let. Potrvá od března do června. Naším cílem je aktivní tvořivou činností – pozorováním, experimentováním, tvůrčími aktivitami, příběhy, využíváním digitálních aplikací formovat představy dětí o jarním období a dosáhnout tak hlubšího pochopení hlavních znaků jara a zákonitostí v přírodě. Učitelé budou stimulovat pátrací aktivitu dětí v procesu shromažďování informací, povzbuzovat je k experimentování, zkoumání, řešení problémových úkolů, povzbuzovat děti, aby si hrály a tvořily v mezinárodních týmech. Během projektu budou pro děti připraveny interaktivní aktivity. Pomocí STEAMu učitelé upozorňují studenty na environmentální problémy. Děti tak získají zkušenosti, znalosti, rozvíjejí svoji kreativitu a elementární kompetence ve všech oblastech svého rozvoje. Projekt pomůže hlouběji a podrobněji studovat hlavní znaky jara a získat znalosti o přírodě přiměřené věku. Děti se učí respektovat a chránit přírodu.
Očekávané výsledky
Studenti získají poznatky o přírodě. Budou podrobněji zkoumat hlavní znaky jara. Osvojí si zákonitosti v přírodě pozorováním, experimentem, zlepší si slovní zásobu při tvorbě příběhů a v diskusích a tvůrčí činnosti.Společným produktem studentských týmů bude:Encyklopedie jarních květin, Řešení jarních hádanek, Plakáty, kniha o vodní kapce, Jarní reportáž.
Informace
členové: 5 škol
Členství: Slovensko(2), Česká republika(2), Turecko(1), Řecko(1)
Věkové rozmezí: 3-6 let
Předměty výuky: Designová technologie, Environmentální výchova, Informatika / ICT, Předškolní předměty
Klíčové kompetence: Kulturní povědomí a vyjádření, Gramotnost, Matematika, Sociální učení