Evropský certifikát kvality
Za projekt jsme získali také Evropský certifikát kvality.
Slováci získali za projekt 1. místo v národní soutěži
Blahopřejeme naší kolegyni Daniele Virágové, která na Slovensku získala 1. místo v Národní soutěži eTwinning 2023 za náš loňský společný projekt Happy Math.
Také my jsme získali certifikát kvality
Projekt získal v Polsku a na Slovensku certifikát kvality
Zhodnocení projektu
Učitelé hodnotili projekt pomocí google formuláře.
Děti shlédly výstupy jednotlivých aktivit projektu. Zavzpomínaly na jejich realizaci a povídaly si, co se jim líbilo nejvíce. K hodnocení projektu jsme využili komunitní kruh a klubíčko vlny. Nakonec jsme vše zapsali do slovního mraku.
Pozdrav na rozloučenou
Každá partnerská škola se rozloučila koláží svého města, které děti namalovaly.
Naše vesnice Těšovice
Naše koláž na rozloučenou
Počítání jara v ChatterKid
Děti sbíraly přírodní látky do sklenic, sečetly a odečítaly je. Potom vše nakreslili a procvičili si čísla. Nakonec obrázky nahráli v ChatterKid.
Oslavme matematiku básničkou
Oslavme matematiku napsáním společné básně. Každá škola nakreslí obrázek a podle obrázku napíše básničku. Obrázek může být o tvaru nebo čísle nebo symetrii nebo jak se každá škola rozhodne.
Naše děti se rozhodly vymyslet básničku o holčičce. Hledaly rýmy k jednotlivým slovům a zkoušely přiřadit číslovky od 1 do 6. Užily si mnoho legrace. Společně podle vytvořené básničky holčičku namalovaly.
Byla 1 holčička,
ta měla 2 očička.
Na hlavě 3 culíčky,
šatičky zdobily 4 knoflíčky.
5 malinkých prstíků,
drželo 6 klacíků.
Společný plakát ke Dni eTwinningu 9. května
Každý partnerský stát si vylosoval část plakátu, který měl za úkol vybarvit. Naše děti si vylosovaly část plakátu s číslem 5.
Výsledný plakát všech škol.
Tancování s BeeBot
Úkol:
Na jaře včelky létají z květu na květ, jako by tančily.
Naprogramujte BeeBot podle zadaného programu na tuto krásnou hudbu. Chopin, Spring Waltz.
Úkol byl opravdu hodně těžký, ale děti si s ním opět poradily.
Partnerské školy
Čísla a berušky
Úkol: Naprogramujte svého robota, aby sledoval travnatou cestu od čísla ke stejnému počtu teček na berušce.
Naše děti skvěle spolupracovaly.
Partnerské školy
Návštěva hmyzu s BeeBot
Úkol: Naprogramujte robota a pomozte Betsy hledat hmyz v trávě.
Naše děti zvládly tento úkol na jedničku 🙂
Partnerské školy
S Betsy zachraňujeme hmyz
Děti se seznámily s pohádkou. Poznaly jak vypadá lupa, dívaly se na hmyz přes digitální mikroskop a pozorovaly hmyz a drobné živočichy na školní zahradě.
Děti hledaly hmyz na pracovních listech a počítaly množství jednotlivých druhů hmyzu.
Děti si procvičily čísla, porovnávaly množství teček na beruškách.
Děti se seznámily se šestiúhelníky. Skládaly včelí plástve podle vzoru.
Děti se seznámily se základy obsahu a obvodu těles. Pokusila jsem se o rozvoj kombinatorického myšlení u dětí. Sestavovaly trávník z parket různého tvaru.
Symetrické obrázky
S dětmi jsme si povídali o domácích a hospodářských zvířatech. Děti tvořily dvojice zvíře a mládě, zvíře a stín, porovnávaly množství. Nakonec se pokusily symetricky dokreslit kuřátko. Pro mladší děti to bylo těžké, ale zvládly to.
Práce partnerských škol.
Malování podle čísel
Další procvičování čísel.
Řecko
Slovensko, Košice
Slovensko, Prešov
Polsko
Naše školka
Velikonoční online hraní
Děti si zahrály online velikonoční hru. Přiřazovaly kraslice k číslům. Byla to velká zábava. Je poznat, že se děti naučily čísla již dobře poznávat. Chybovaly minimálně.
Vymýšlíme jarní příběh
Všechny partnerské školy společně vymýšlely jarní příběh legračních čísel a kreslily ke své části příběhu ilustrace.
https://www.storyjumper.com/book/read/150403641
Slavíme Mezinárodní den matematiky
https://www.storyjumper.com/book/read/151642431/640de1d02fdd6
Binární kódování
Děti měly za úkol vytvořit nápis MATH GAMES podle binární abecedy.
Pohádka O hladové housence
Začátkem jara děti shlédly pohádku Hladová housenka a snažily se odpovědět na zadané otázky. Děti si procvičily názvy dnů v týdnu, řadily dny správně za sebou, počítaly vše, co housenka snědla a řadily podle dějové posloupnosti.
Děti ze všech partnerských zemí plnily nejrůznější úkoly spojené s touto pohádkou. Stavěly puzzle, programovaly BeeBot, porovnávaly housenky podle velikosti, počítaly množství housenek atd.
NAŠE ŠKOLKA
Děti si připomněly pohádku Velmi hladová housenka. A plnily zadané úkoly. Moc je to bavilo 🙂 Skládaly puzzle.
Počítaly snědené jídlo. Hledaly dvojici stejných obrázků z pohádky. Procvičovaly orientaci na ploše a paměť. Samostatně plnily úkoly na pracovním listu. Porovnávaly velikost najedené housenky a počítaly množství.
Řadily obrázky podle dějové posloupnosti.
Online hry
O Karnevalu v naší školce si děti zahrály několik online her s balónky. Procvičily si počítání, porovnávání množství balónků a přiřazování skupiny balónků ke správné číslovce.
Rozloučení se sněhulákem
„Přišlo jaro a náš sněhulák začíná tát. Přemýšlel, jak příští zimu znovu najde děti a země, kterými prošel.
Prolezl Kandinského obrazy, aby našel děti a rozloučil se. Kolem je tolik tvarů a barev!! A bylo zapomenuto. Z obrazů vytáhl svou fotku a začal si všude hrát s tvary a kreslit. Zarazil se, když si vzpomněl na děti, ale uvnitř svého obrovského klobouku byl příliš malý. Čepice!! Znovu uvidí svůj klobouk. Postavily ho děti. Ale ten klobouk!! Jeho klobouk teď zdobily barevné trojúhelníky, čtverce, obdélníky a kruhy. Byl to jen další klobouk.
Tehdy zvažoval, že pošle zprávu. S dětmi se rozloučil zasláním fotografie a kresby své čepice a kódu vzoru na čepici. Děti by měly nakreslit jeho klobouk, rozluštit vzor a ozdobit ho. Když tedy příští zimu navštívil země, poznal země a děti podle svého krásného klobouku“.
Zadání úkolu:
Děti programovaly BeeBot a ozdobily sněhulákovi klobouk geometrickými tvary.
Geometrické tvary v umění
Děti se seznámily s malířem V. Kandinským a jeho uměním. Hledaly geometrické tvary v jeho obrazech. Pak dostaly dva kousky z jeho děl a měly najít obraz, ke kterému patří. Partnerské země pracovaly v trojicích. Naše škola byla ve třetí skupině se dvěma řeckými školami.
Seznámení s V. Kandinským
Přiřazování řeckých kousků k obrazům.
Hrajeme si na Kandinského – malování obrazů z geometrických tvarů
Volba loga projektu
Všechny děti ze 6 zemí zapojených do projektu volily jeho logo.
Vítězem se stalo naše logo vytvořené dětmi z MŠ Těšovice.
Sněhuláci podle fantazie dětí
Další procvičování geometrických tvarů a především jejich názvů.
Stavíme sněhuláky z geometrických tvarů
Každá partnerská země dala za úkol postavit jejich sněhuláka z daného počtu různých geometrických tvarů.
Naše děti se úkolu zhostily velmi svědomitě.
Orientace v prostoru – procvičování názvů partnerských škol, programování BeeBot
Poznáváme partnerské země
Děti se seznámily s mapou partnerských zemí. Starší děti vytvořily obrys mapy a mladší děti vybarvily partnerské země. Skládaly puzzle s mapou partnerských zemí. Seznámily se názvy těchto zemí. Poznaly českou vlajku, vlajky partnerských zemí a namalovaly je.
7. 2. – DEN BEZPEČNĚJŠÍHO INTERNETU
S dětmi jsme vedly rozhovor na téma Počítač, jeho klady a zápory. Děti přemýšlely k čemu nám počítač slouží a v čem může být nebezpečný. Zahrály si pohádku O Kůzlátkách – nikdy neříkáme cizím lidem své jméno, bydliště, neposíláme jim fotografie atd. Děti shlédly pohádku Krtek v zimě – krteček sedí u počítače /co tam asi dělá?/, je smutný /proč je smutný?/ atd. Pak děti své poznatky o užitku a nebezpečí internetu namalovaly.
Do projektu jsme vytvořili koláž na téma Den bezpečného internetu.
Prezentace všech zapojených škol
Školy se měly představit krátkou matematickou říkankou, básničkou nebo písničkou
Tvoříme logo projektu
Zúčastněné školy
https://www.pictramap.com/app/view?p=8dac22
O projektu
VESELÁ MATEMATIKA
Projekt je určen pro žáky předškolního věku. Cílem projektu je zvýšit motivaci a zájem studentů o matematiku a programování. Děti jsou přirozeně zvědavé na svět, chtějí zažít, experimentovat a poznávat prostředí prostřednictvím aktivit. Aktivity projektu budou vycházet z přirozených zájmů dítěte, jeho dosavadních schopností, zkušeností s přihlédnutím k možnostem jeho rozvoje. Chceme, aby studenti v projektu zažili dobrodružství a zábavu.
Pracovní postup
1. Prezentace partnerů
2. Představení studentů.
3. Průzkum mezi učiteli "Co očekáváte od projektu?"
4. Návrh tematických bloků projektu – společný dokument všech partnerů.
5. Časový harmonogram projektu
6. Nástroje projektu Web2
7. Tvorba loga projektu - práce studentů
8. Hlasování studentů - logo
Očekávané výsledky
Studenti
1. Studenti se seznámí s partnery projektu a jejich zemí.
2. Matematika se stane pro studenty atraktivnější a zajímavější.
3. Zlepší se jejich matematické a programovací dovednosti.
4. Vytvoří společné logo projektu.
5. Vytvoří matematickou pomůcku.
6. Studenti budou řešit úkoly v týmech.
7. Prohloubit své digitální dovednosti.
8. Budou utvářeny klíčové kompetence studentů.
Učitelé
1. Učitelé budou používat matematické hry k výuce konkrétního tématu.
2. Učitelé vytvoří e-knihu z matematických her.
3. Budeme sdílet naše hry a hrát je ve všech projektových školách.
4. Budeme spolupracovat s rodinou a šířit myšlenky projektu. Information Members:5 Membership: Poland(2), Slovakia(1), Czech Republic(1), Turkey(1) Age range: 4-6 Subjects of teaching: Informatics / ICT, Mathematics / Geometry, Pre-School Subjects Vocational subjects of teaching: Creative Dramaturgy, IT Key competences: Digital, Literacy, Mathematical, Personal, social and learning to learn, Social and learning