Zimo,zimo táhni pryč, jaro už si chystá klíč.
V tomto týdnu bychom chtěli seznámit děti s prvními jarními květinami, se změnami v přírodě. Podvědomě u dětí vytvářet kladný vztah k přírodě a její ochraně.
Na úvod děti naučte jarní básničku
BŘEZEN
Březen, to je měsíc jara,
budí všechny květinky.
Vstávejte a rozkvétejte
i když jste jen malinký!
Sluníčko se na nás směje,
už musíte vstávat!
Paprsek, ten krásně hřeje,
zkouší teplo dávat.
Udělejte si s dětmi procházku, pozorujte změny v přírodě, hledejte stopy jara (sněženky, kočičky, sedmikrásky, ptáci,….) Povídejte si s dětmi, co jste viděli a nechte je nakreslit obrázek z procházky. Dbejte na správný úchop tužky. Nasbírejte různé přírodniny ( šišky, kamínky, klacíky, větvičky z jehličnatých stromů,….), které dále využijete. Nechte děti řadit přírodniny podle vašich pokynů zleva doprava. Pak děti určují, co je před, za, mezi, první, poslední.
Báseň: Jarní květiny
Táta včera na venku,
našel první sněženku.
Vedle petrklíč,
zima už je pryč.
Rytmizace slov: vytleskávání, vydupávání slov, např.:
sně-žen-ka, ble- du-le, pr- vo-sen- ka, ja-ro, bře-zen, slun-ce, ptáč-ci, ..
Děti určují počet slabik a hlásku na začátku slova.
Pozorujte s dětmi sněženky. Děti pojmenují části rostliny, z čeho vyrůstá (cibulka, stonek, list, květ)
Sněženku si můžete vyrobit:
Společně s dětmi zasejte semínka (řeřicha, rajče, petržel,…). Povídejte si , co potřebují k růstu. Můžete udělat pokus: Zasetá semínka dejte na okno a další do tmy a zimy. Pozorujte a porovnávejte.
Grafomotorika:
Pracovní listy a obrázky si děti označí jménem (tiskacím písmem). Pokud budete mít své nápady na výtvarnou nebo pracovní činnost, může se s námi o ně podělit. Těšíme se!